Начало Интерактивни Галерия Свободно време Активни и здрави 15 метода, които наистина помагат в борбата с тютюнопушенето

15 метода, които наистина помагат в борбата с тютюнопушенето

Всеки знае, че цигарите вредят на здравето, но въпреки това е трудно да се разделите с тях. Лишенията и опитите често завършват с провал. Единствената мисъл на човек е как ще запали една цигара и ще се й се наслади. След това започва да се укорява вътрешно, че и този път не се е справил с изкушението. И преди да ви покажем няколко работещи варианта в борбата срещу тютюнопушенето, ще ви припомним така известните предупреждения относно този лош навик.

Тютюнопушенето притъпява чувството на вкус и мирис, ускорява процеса на стареене, уврежда белите дробове и други органи, причинява импотентност при мъжете. Не на последно място човек се пристрастява, а удоволствието от това излиза доста скъпо. За да бъдете здрави и жизнени е добре да прекратите този процес. Затова ние сме подбрали за вас няколко изпитани метода, които ще ви помогнат в борбата с тютюнопушенето и ще улеснят пътят ви към здравословен начин на живот. Разгледайте ги.

Редактор: Велина Неделчева
Източник: lifter.com



15 метода, които наистина помагат в борбата с тютюнопушенето
Направете списък с плюсовете и минусите на пушенето. За да бъде ефективен метода, бъдете изключително честни със себе си.

Направете списък с плюсовете и минусите на пушенето. За да бъде ефективен метода, бъдете изключително честни със себе си.

Определете точна дата, от която ще оставите цигарите. Запаметете числото и се настройте за предстоящата промяна.

Определете точна дата, от която ще оставите цигарите. Запаметете числото и се настройте за предстоящата промяна.

Намалете постепенно броя на цигарите, докато не почувствате, че сте готови напълно да се откажете от вредния навик.

Намалете постепенно броя на цигарите, докато не почувствате, че сте готови напълно да се откажете от вредния навик.

Постарайте се да се ангажирате с различни задачи, когато ви се припуши: измийте колата, почистете килера, разхождайте се, дишайте дълбоко и т.н.

Постарайте се да се ангажирате с различни задачи, когато ви се припуши: измийте колата, почистете килера, разхождайте се, дишайте дълбоко и т.н.

Пийте повече вода. Тя е полезна за работата на мозъка, особено при хората, който отказват цигарите.

Пийте повече вода. Тя е полезна за работата на мозъка, особено при хората, който отказват цигарите.

Възнаграждавайте се за всяка неизпушена цигара. Парите съхранявайте в специална касичка, която ще бъде доказателство за вашата издръжливост и воля.

Възнаграждавайте се за всяка неизпушена цигара. Парите съхранявайте в специална касичка, която ще бъде доказателство за вашата издръжливост и воля.

Намалете приема на кофеин. Съществува определена връзка между тютюна и кофеина, но това не е изненадващо, защото кофеинът също е стимулант.

Намалете приема на кофеин. Съществува определена връзка между тютюна и кофеина, но това не е изненадващо, защото кофеинът също е стимулант.

Не забравяйте колко усилия ви е коствало да се откажете от цигарите. Сещайте се за това винаги, когато се изкушавате да запалите.

Не забравяйте колко усилия ви е коствало да се откажете от цигарите. Сещайте се за това винаги, когато се изкушавате да запалите.

Консумирайте леки закуски, предимно протеинова храна. Ядките са подходящи в подобни ситуации.

Консумирайте леки закуски, предимно протеинова храна. Ядките са подходящи в подобни ситуации.

Разкажете за своите намерения на своите близки, приятели и колеги. Те също ще ви окуражават и помогната да се справите.

Разкажете за своите намерения на своите близки, приятели и колеги. Те също ще ви окуражават и помогната да се справите.

Практикувайте осъзнатост. Фокусирайте се върху целта и помислете за това колко по-добър ще бъде животът ви без тютюн. Припомняйте си тези неща при всяко изкушение.

Практикувайте осъзнатост. Фокусирайте се върху целта и помислете за това колко по-добър ще бъде животът ви без тютюн. Припомняйте си тези неща при всяко изкушение.

Консумирайте повече чай или фреш. Превърнете това действие в свой навик и ритуал. Фокусирайте се върху всеки етап от приготвянето. Насладете се на вкуса от напитката.

Консумирайте повече чай или фреш. Превърнете това действие в свой навик и ритуал. Фокусирайте се върху всеки етап от приготвянето. Насладете се на вкуса от напитката.

Отвлечете вниманието си с любими развлечения: грижа за градината, готвене, рисуване, четене на книга и т.н.

Отвлечете вниманието си с любими развлечения: грижа за градината, готвене, рисуване, четене на книга и т.н.

Променете някой досегашни навици. Започнете утрото с тренировка, например. Новите впечатления ще ви помогнат в преодоляването на трудностите, свързани с отказа от цигари.

Променете някой досегашни навици. Започнете утрото с тренировка, например. Новите впечатления ще ви помогнат в преодоляването на трудностите, свързани с отказа от цигари.

Заместете цигарите с дъвки, пластири или таблетки, съдържащи никотин за определен период. Тези инструменти ще улеснят процеса на отказване от тютюнопушенето.

Заместете цигарите с дъвки, пластири или таблетки, съдържащи никотин за определен период. Тези инструменти ще улеснят процеса на отказване от тютюнопушенето.

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ГАЛЕРИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ГАЛЕРИЯТА

ГАЛЕРИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЗдравни съветиЛюбопитноНовиниЛеченияАлт. медицинаПсихологияСнимкиСпортСоциални грижиХранене при...ВидеоИсторияАнкетиСтатистически проучванияТестовеПроизводителиБотаника