Начало Интерактивни Галерия Свободно време Активни и здрави Колко време се обработва храната в стомаха и защо е важно да знаете това

Колко време се обработва храната в стомаха и защо е важно да знаете това

Както знаете: „Ние сме това, което ядем“. Храната е много определяща за доброто и здравословно състояние на организма. Важно място заема и въздействието от храносмилането. Разбира се това зависи от физическото здраве, метаболизма, възрастта и дори пола, но в общи линии някои храни се усвояват изключително бързо, а за други е нужно много повече време. Ако опростим процеса, храносмилането е процедура, при която храната се разпада на малки частици, които се предвижват от храносмилателната система към кръвоносната система. Важно е човек да знае времето на храносмилане, за да получава максимално от полезните компоненти на храната, да бъде ефективна неговата диета и да поддържа постигнатите резултати в процеса на отслабване.

Представяме ви няколко изображения на храната, която консумираме и времето, което е нужно за нейната обработка. Това ще ви помогне да се ориентирате и придържате към балансирана диета.

Редактор: Велина Неделчева
Източник: brightside.me

Колко време се обработва храната в стомаха и защо е важно да знаете това
Ако се храните с бързо усвоима храна, може да откриете, че ядете повече от необходимото и скоро след хранене се чувствате гладни. Тази храна дава бърз тласък на енергия и повишава глюкозата. Ако тя не се изразходва, се превръща в мазнини.

Ако се храните с бързо усвоима храна, може да откриете, че ядете повече от необходимото и скоро след хранене се чувствате гладни. Тази храна дава бърз тласък на енергия и повишава глюкозата. Ако тя не се изразходва, се превръща в мазнини.

Храната, която се храносмила по-бавно, повишава нивата на кръвна захар по-бавно и дава балансирана и стабилна енергия. Но редовният й прием ще натовари максимално храносмилателната система и човек ще се чувства тежко.

Храната, която се храносмила по-бавно, повишава нивата на кръвна захар по-бавно и дава балансирана и стабилна енергия. Но редовният й прием ще натовари максимално храносмилателната система и човек ще се чувства тежко.

Препоръчително е да не се смесват бързо и бавно усвоими храни, за да не се пренатоварва стомаха. Най-доброто време за обработка на храната е на обяд–тогава храносмилателната система е най-активна. За закуска и вечеря са подходящи по-семпли и леки храни.

Препоръчително е да не се смесват бързо и бавно усвоими храни, за да не се пренатоварва стомаха. Най-доброто време за обработка на храната е на обяд–тогава храносмилателната система е най-активна. За закуска и вечеря са подходящи по-семпли и леки храни.

Вода. Преминава директно в червата.

Вода. Преминава директно в червата.

Плодов или зеленчуков сок - 15-20 минути.

Плодов или зеленчуков сок - 15-20 минути.

Сурови зеленчуци - 30-40 минути

Сурови зеленчуци - 30-40 минути

Варени зеленчуци - 40 минути

Варени зеленчуци - 40 минути

Риба - 45-60 минути.

Риба - 45-60 минути.

Овкусена салата - 1 час.

Овкусена салата - 1 час.

Зеленчуци, нишесте - 1,5 - 2 часа.

Зеленчуци, нишесте - 1,5 - 2 часа.

Зърнени храни (ориз, елда, киноа) - 2 часа.

Зърнени храни (ориз, елда, киноа) - 2 часа.

Млечни продукти - 2 часа.

Млечни продукти - 2 часа.

Ядки - 3 часа.

Ядки - 3 часа.

Пилешко - 1,5 - 2 часа.

Пилешко - 1,5 - 2 часа.

Говеждо месо - 3 часа.

Говеждо месо - 3 часа.

Агнешко - 4 часа.

Агнешко - 4 часа.

Свинско - 5 часа.

Свинско - 5 часа.

4.3, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ГАЛЕРИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ГАЛЕРИЯТА

ГАЛЕРИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиЛайфстайлСоциални грижиСнимкиПсихологияЗдравни съветиЛюбопитноНовиниИсторияИзследванияХранене при...Заболявания (МКБ)СимптомиФизиологияБотаникаАлт. медицинаСпортЛечения